مقاومت به خوردگی، استحکام بالا،عدم تغییر رنگ ، مقاومت در برابر سایش و استحکام زیاد ،قابلیت ریخته گری و نمایش یک تکه بودن.

(شکل5-1)دو نوع پیچ در اتصال فلز با چوب و پیچ فلزی
5-5-مکانیزم باز و بسته شدن نشستنگاه:
نیازهای موادی:
مقاوم در برابر فشار، نیروی جاذبه زمین- غیرقابل دید – عدم آسیب پذیری – دوستدار محیط زیست – عدم خیس نشدن.
بررسی و کاندید متریال و اتصالاتی که قابلیت ساخت برای این محصول را دارا باشند:
گونیای 90 درجه-لولا -مگنت – پیچ و مهره – میخ – قفل روکار – قفل توکار.
متریال هایی که قابلیت کار مارا دارند:
لولا – پیچ و مهره – قفل توکار،گونیا
گونیا استیل ورق آهن

شکل 5-2-گونیای 90 درجه برای باز و بسته شدن سطح نشستنگاه کاربردی کوچک

5-6-زیست محیطی:
لحاظ فاکتورهای طراحی پایدار:
مواد: مواد کم ضرر ، مواد طبیعی– غیرسمی – قابل بازیافت – انرژی کم واکثرانرژی ها تولید گرما نمی کنند.

قالب ها برای آینده استفاده می گردد.
قابل تجدیدبودن=عدم دوریز چوب و استیل ضد زنگ = ساخت محصولات دیگر .

رعایت فاکتورهای زیست محیطی:

5-7-اقتصادی:
این محصول با توجه به طراحی هویت منطقه نیاز به بازاریابی، تبلیغ و فروش ندارد.
5-7-1-قیمت و هزینه های تمام شده نشستنگاه:
گلدان بتنی= هر متر مکعب 80000 هزار ریال
چوب= هر الوار 1690000 ریال 30000
استیل ضد زنگ304 s = 000/430/1 ریال
چسب کلوروفوم = 42000 ریال
پلکسی گلاس :410000 ریال هر متر مربع

5-7-2-قیمت و هزینه تمام شده طراحی محیطی:
هزینه کف‌پوش
مساحتی کل محوطه 6000متر می باشد که حدوداً 1000 متر را کفپوش خواهد شد.
برای هرمتر مربع ،تعداد 25 عدد کفپوش بتنی 20×20 سانتی‌‌متر نیاز می‌باشد. که قیمت یک متر مربع کفپوش به نسبت قیمت مصالح و سیمان بین 18 الی 20 هزار تومان متغیر می‌باشد. هزینه دستمزد کارگران در هرمتر مربع 5000مکت با فاصه استاندار تومان می‌باشد. 23000000=18000000+5000000
با احتساب 3000 متر مربع جهت چیدمان نیمکت 5 متر از همدیگر 600عدد نیمکت نیاز می باشد

5-8- پیشنهادات:
در کارگاه، تولید دیگری هم داشته باشیم (تولید کارگاه ویژه این کار و تولید تک و انبوه مبلمان شهری در کنار این کار.)
کارگاه به صورت اجاره ای در غیر اینصورت افزایش تیراژ
کاهش خط تولید و یا افراد – متریال پایه یکی باشد ولی روکش و… متفاوت برای اقلام دیگر
برنامه اجرایی آینده:
تولید انبوه چندین محصول مشابه با متریال ها و تکنولوژی مشترک
تولید انـبوه – تغیر تیراژ از20عدد به 500 عدد
 طرح توجیه پذیر است

5-9-چک لیست

5-10-عوامل موثر در طراحی مبلمان شهری
عرض نیمکت
ساختار نیمکت
ارتفاع نشمینگاه از کف واحد
فاصله بین نیمکت
قسمت زیر ران
تکه مناسب قسمت پایین کمر
5-11- نتیجه گیری
با گذشت زمان و نزدیکی انسان ها و جوامع به یکدیگر و همچنین آسان شدن رفت و آمد و سفر، نیازهای انسان ها نیز به یکدیگر نزدیک شده و اگرچه بسیاری از عناصر شهری را برای تمامی شهرها قابل استفاده نموده است اما هنوزهم بخشی از این وسائل باید بر اساس ضرورت های هرکشور و یاشهر طراحی وساخته شوند. نحوه استفاده از پارک، مدت نشستن، زمان پیاده روی، نوع تفریحات مردم و گذران اوقات فراغت و … میان شهروندان مشهدی، تهرانی و رشتی کاملا متفاوت است.
میزان نور و زاویه تابش نیز در این شهرها متفاوت است. کارکرد خاص خیابان ها در ساعات مختلف روز در شهرهای مختلف تفاوت های اساسی دارد و شرایط آب و هوائی استفاده از مواد گوناگون را در ساخت و نصب این عناصر می طلبد تمام این تفاوت ها و به خصوص تفاوت های فرهنگی و رفتاری، نمود شهری خود را در مبلمان شهری می یابد. اما متاسفانه مبلمان شهری در شهرهای ما نه تنها خاطره انگیز نیست، بلکه گاهی به اصلی ترین نیازهای فیزیولوژیکی و فیزیکی انسانی نیز پاسخ نمی دهد و بدین ترتیب فضاهای شهری را نیز ناکارآمد و ارتباط شهر و شهروند را از هم می گسلد و یا اصولا اجازه نمی دهد این ارتباط شکل بگیرد. مبلمان شهری از این جهت اهمیت دارد که باعث حضور بیشتر و کیفی شهروندان و در نتیجه افزایش مشارکت شهروندان ومسافرین شود.
همچنین مبلمان شهری فضاهای شهری شهرهای ما را برای اقشار خاص قابل استفاده می سازد. شهروندان سالمند، مادرانی که فرزندان خردسال دارند، جانبازان و معلولین چگونه در شهر حاضر می شوند؟ چگونه حرکت می کنند واز شهر لذت می برند؟در این پروژه سعی شده نیاز های مخاطب که در بر گیرنده تمامی سنین وتمامی قشرهای جامعه می باشد بررسی ودر سدد راه حلی برای آن ارائه گردد.
نقشه:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه رایگان با موضوع کسب و کار، کارشناسان

فصل ششم
ایده ها،ارزیابی وارائه طرح نهایی بر مبنای نتایج حاصله

6-1-روند انجام پایان نامه
6-1-1-ارائه ایده و طرح نوین آزاد و خلاقانه و لندسکپ

6-1-2-محصول نهایی طراحی محصول

اتود های نشستنگاه:

6-1-2- محصول نهایی

1 Wilhelm wund
Edward Titcheer
William james
John Dewey
2 Sigmund freud
3 Wolfgang kohler
Kurt koffka2
Max wertheimer3
Kurt lewin4
4 SCP President 2012 Columbia University, Michel Tuan Pham,
5 1 Product Opportunity Gap
2 Social Trends, Economic Forces, Technological Advances
—————

————————————————————

—————

————————————————————

1

دسته‌ها: No category

دیدگاهتان را بنویسید